Als een kind in een speelgoedwinkel
Door Edouard Hendrix, HVT 06, juni 2019
Rechtgeaarde hifiliefhebbers hebben op zijn minst één keer High End München bezocht. Voor velen is de high end hoogmis een jaarlijks evenement dat al maanden vooraf in de agenda genoteerd staat. Maar er zijn er ook die er door omstandigheden nog niet geraakt zijn. Tot die laatste categorie behoorde ik. Dit jaar heb ik er echter iets op gevonden en ben blij gemutst naar München getrokken. Voor zij die er helaas toch niet bij waren, hierbij een korte persoonlijke impressie.
In Duitsland is alles groot. Auto’s, winkels, pinten, worsten en schnitzels, het kan niet op. Niet verwonderlijk dus dat ook het MOC Veranstaltungscenter waar High End München doorgaat, ook groot is: 30.000 m2 waarvan 13.000 m2 expositieruimte, verspreid over 4 hallen en 3 atriums. Smeer de beentjes maar in en zet de stappenteller op.
Das Publikum
Een event in een wereldstad trekt uiteraard volk aan. De eerste dag van de Messe is voorbehouden voor professionals: distributeurs, dealers en de internationale pers. Dat zijn er meer dan je denkt, ze komen uit alle windstreken. Onder de bezoekers vind je opvallend veel mensen uit het Verre Oosten, al dan niet met een mondmasker op maar steevast met een fototoestel in de hand, en lieden die een taal spreken waarvan we als Belgen en Nederlanders geen letter verstaan. Begrijpelijk, want voor Duitsland geldt geen visumplicht. Meteen een verklaring waarom de CES in Las Vegas veel van zijn pluimen verloren heeft. Kortom, een bont allegaartje dat zich een weg baant langs de honderden stands en luisterruimten.
Wil je de rest van het artikel lezen? Koop dan HVT of download onze kiosk voor Android of iOS.