Uit HVT 3, maart 2023
Een segment waar het bedrijf van Pro-Ject eigenaar Heinz Lichtenegger altijd al naar heeft gekeken is de lifestyle kant van de audio business. Nieuwe klanten moeten en-thousiast gemaakt worden. Maar Lichtenegger wil niet het principe van echte audio verwaarlozen. Enkele jaren geleden ontmoette hij Roland Jaklitsch, een ontwerper en audiofreak. Jaklitsch had vergelijkbare idealen en richtte zijn merk mo°sound op, een concept speakersmerk gebaseerd op echte audio-ideeën maar ook een lifestyle-concept dat moderne klanten en ontwerpliefhebbers aantrekt. Jaklitsch creëerde luidsprekerkas-ten van natuurlijke materialen zoals keramiek, die perfecte akoestische eigenschappen hebben en er goed uitzien en aanvoelen. Hij realiseerde zich al snel dat Pro-ject, met zijn draaitafels en versterkers, zijn perfecte partner was. De Audio Tuning Group zal in-vesteren in het merk en meer producten introduceren in een breder prijsbereik en nieuwe milieuvriendelijke materialen. Het geluid is uitstekend: open, dynamisch en opmerkelijk driedimensionaal omdat het gebruik maakt van een puntbron driver. Voor grotere kamers of rock- en popmuziek raden we aan om een Pro-Ject Sub 50 woofer te gebruiken. De MaiA of Stereobox BT complementeert dit pakket perfect.
Meer informatie op www.mo-sound.com