Uit HVT 3 maart 2017
Volgens een nieuwe studie van Sonos blijkt dat muziek de grote afwezige is thuis, en dit bij maar liefst 67 procent van de gezinnen. Vorig jaar bleek al uit onderzoek van Sonos dat huishoudens een stuk gelukkiger zijn, dichter bij elkaar staan en meer van elkaar houden als er muziek door de luidsprekers galmt. En toch zijn er nog altijd huishoudens waar uitgerekend muziek de grote afwezige is. Daar wil Sonos onder het motto ‘Wake up the Silent Home’ voor eens en voor altijd verandering in brengen. “In gezinnen waar er geen muziek speelt, wordt de stress en de druk van het moderne leven sterker gevoeld”, vertelt Joy Howard, Chief Marketing Officer bij Sonos. Het bedrijf introduceert daarom een nieuwe internationale campagne. Sonos sprak met experts op vlak van psychologie, media, design en architectuur én met negenduizend gezinnen. Want als de voordelen van naar muziek luisteren zo duidelijk zijn, waarom is het dan in twee derde van de huishoudens muisstil? “Uit onze gesprekken blijkt dat er verschillende redenen zijn”, zegt Howard. “De dagelijkse routine neemt de bovenhand, we hebben een te drukke agenda en vinden maar geen goede balans tussen vrije tijd en gezin. Ook luisteren we steeds meer individueel naar muziek: zo’n 44 procent zondert zich af om van muziek te genieten. We zijn in het algemeen steeds meer digitaal bezig. Bijna één gezin op twee zegt meer tijd te besteden aan virtuele technologie dan aan echte interactie met elkaar.”
Meer informatie op www.sonos.com