Uit HVT 02, februari 2019
Dat Sony vernieuwend bezig is, heeft het bedrijf laten zien op de laatste CES. Op een enorm oppervlak lieten ze de meest prestigieuze producten van dit jaar zien. Denk aan nieuwe camera’s in alle soorten en maten en nieuwe TV’s tot wel 85 inch. Ook op hi-res en portable gebied staat het Japanse bedrijf z’n mannetje waar het ook MQA heeft omarmd. Erg nieuw zijn de producten die alles met 360 graden te maken hebben. De een net iets meer dan de ander. Het eerste gaat om een lifestyle product, genaamd Glass Sound Speaker LSPX-S2. Het gaat hier om een design speaker van organisch glas die overweg kan met hi-res audio en beschikt over advanced vertical drive technologie. De subtiele LED verlichting moet je leven nog aangenamer maken. De batterijlevensduur van 8 uur laat je muziek afspelen via de ingebouwde Bluetooth-adapter vanaf je smartphone of tablet. Vanaf mei beschikbaar voor 600 euro. Echt 360 graden is de 360 Reality Audio van Sony. Dit gaat om een geheel nieuw ecosysteem voor de creatie, distributie en het afspelen van 3D audiobronnen. Deze ervaring wordt mogelijk gemaakt door de object-based spatial audio technologie van Sony. Voor de distributie van 360 Reality Audio werkt Sony onder meer samen met Fraunhofer IIS. Dit is de grootste Europese organisatie voor toegepast onderzoek naar MPEG-H 3D Audio. Tevens werkt Sony samen met streamingservices om via een premiumpakket content aan te bieden. Voor het afspelen van deze audiobron light de focus op distributie vanaf een smartphone of tablet naar draadloze hoofdtelefoons en speakers. We kunnen haast niet wachten.
Meer informatie op www.sony.nl