Het mag kosten wat het wil, als het maar goede muziek maakt!
Door Edouard Hendrix, HVT 4, april 2018
Puur entertainment met exotische merken die je blij maken en de sleur van het dagelijkse leven helpen te doorbreken. Gezellig samen luisteren en genieten van goede muziek bij een hapje en een drankje, vertrouwde gezichten ontmoeten en netwerken. Zonder de hete adem van een verkoper in je nek te voelen. Daar gaan we voor.
Al sinds 1979 organiseert Sammy Feldman, big boss van Alpha High End de vermaarde jaarlijkse Cost is No Object Shows. Evenementen waarbij notoire merken zoals Accuphase, Vivid, Mark Levinson, Avalon, Martin Logan, Nautilus, Avant Garde, Naim en nog vele anderen de revue passeren. Dit jaar was het de beurt aan MBL Akustikgeräte uit Berlijn. “We kijken altijd uit naar merken die qua uitstraling en prestaties tot de wereldtop behoren”, legt Sammy Feldman uit. “De prijs speelt hierbij geen rol, als we er maar blij van worden.” Met MBL heeft Alpha High End een uniek prijsbeest aan de haak geslagen. “MBL mag beschouwd worden als een van de meest vooruitstrevende fabrikanten die adembenemende technologieën op de wereld los laat. Veel mensen zijn er echter niet mee vertrouwd. Je zou het kunnen beschouwen als het best bewaarde geheim van Berlijn”, lacht Sammy.
Van Meletzky Berlin tot MBL
MBL, ooit gestart als ‘Meletzky Berlin’ en een acroniem van de naam van oprichter Wolfgang G. Meletzky, ontwikkelde de befaamde ‘Radialstrahler’. Een concept waarvan velen dachten dat het nooit zou werken. Maar zie, dertig jaar later, een octrooi en meerdere bekroningen rijker, zijn de hoogwaardige en geavanceerde speakers van MBL met ‘Radialstrahlers’ een bron van ultieme muziekbeleving voor een zeer select publiek. In Nederland en België is MBL niet zo bekend, maar in thuisland Duitsland en ook in de Verenigde Staten en het Verre Oosten is het merk zeer gegeerd.