Verslag

Philips TV & Sound Berlijn 2022

Product Line up 2022/23

Door Sander van der Heide, HVT 10, oktober 2022

Elk najaar kondigt Philips TV & Sound nieuwe producten aan op de IFA in Berlijn. Zo ook dit jaar, maar niet op de IFA.


De IFA was dit jaar kleiner dan ooit, 10 van de 26 hallen minder, en ook minder gevuld. De grote merken, die normaal enorme stands vulden met al hun nieuwe producten, waren opvallend genoeg afwezig (Sony) of kozen er dit jaar voor een eigen presentatie op een andere locatie in Berlijn te houden. Zo ook Philips TV & Sound, die tegenwoordig beide in handen zijn van TP Vision. Het was dan ook niet zozeer een Philips-event, maar meer een TP Vision event. Ach, what’s in a name?

Groei

Nou, blijkbaar is de merknaam Philips nog steeds erg belangrijk en gelukkig heeft Philips een hele schare trouwe klanten, wat ook te merken was in de verkopen van afgelopen jaar. Waar bij andere merken 2021 een piek jaar was en 2022 een dalende lijn liet zien, bleef het bij Philips bergopwaarts gaan. OLED Ambilight TV’s lieten ten opzichte van 2021 zelfs een groei van 48% zien en bij Philips Sound zorgen de hoofdtelefoons en soundbars voor een groei van 20%. Blijkbaar was iedereen ook flink aan het sporten, want de GO Sports hoofdtelefoons lieten een verkoopgroei van 86% zien. Genoeg reden om eens te kijken waar ze ons dit jaar op zullen trakteren en of deze wederom tot een groei in verkoopcijfers zullen leiden.

Wil je de rest van het artikel lezen? Koop dan HVT of download onze kiosk voor Android of iOS